روند صعودی ساخت و ساز مسکن
نوشته شده توسط : آهن پرایس

 به گزارش آهن پرایس در  اخبار بازار مسکن، افزایش قیمت مسکن سازندگان را براین داشته است که با استقبال بیشتری به شهرداری ها مراجعه کنند و پروانه ساخت دریافت نمایند. طبق گزارش های آماری از تابستان سال گذشته صدور پروانه ساختمانی در کشور ۱۵،۴ درصد و در شهر تهران ۱۲،۱ درصد رشد داشته است. افزایش قیمت مسکن در یک سال گذشته گرچه باعث کاهش قدرت خرید مردم شده است ،اما هم چنان سازندگان را براین اعتقاد نگه داشته است که متقاضیان مسکن در این بازار هم اقدام به خرید مسکن خواهند کرد.

با توجه به این افزایش سرسام آور و غیر قابل باور قیمت مسکن، جالب است بدانید که سازندگان نه تنها عقب نشینی نکرده اند، بلکه راغب تر به افزایش فعالیت های خود شده اند. آنها معتقدند که سرمایه گذاری در ساخت و ساز سودآوری بیشتری نسبت به سپرده گذاری در بانک ها دارد.

طبق آمار دقیق تر به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهر سازی، در تابستان سال ۱۳۹۷، تعداد ۲۸۹۰ پروانه احداث ساختمان توسط شهرداری تهران صادر شد، که نسبت به تابستان سال گذشته حدودا ۹,۸ درصد رشد داشته است. در میان این تعداد مجوز صادر شده برای ساخت و ساز، حدودا ۲۱۰۴۷ واحد مسکونی پیش بینی شده است که این آمار نسبت به فصل گذشته حدود ۷.۱ درصد کاهش داشته است، اما نسبت به فصل مشابه سال قبل حدود ۱۲.۱ درصد افزایش داشته است.

هم چنین جالب است بدانید که متوسط تعداد واحد مسکونی در شهر تهران برای هر یک از این پروانه های احداث ساختمان، حدودا ۷,۳ واحد بوده است، که این آمار نسبت به فصل مشابه سال قبل حدودا ۹.۸ درصد افزایش داشته است.

با نگاهی دقیق تر به نتایج حاصل شده از طرح " گردآوردی اطلاعات پروانه های ساختمانی صادر شده توسط شهرداریهای کشور" به این نتیجه فائق می شویم که مساحت زیر بنای املاک هم در پروانه های ساختمانی افزایش داشته است.

مجموع مساحت زیر بناها در پروانه های صادر شده توسط شهرداری در فصل تابستان ۱۳۹۷ بالغ بر ۳۸۸۲ هزار متر مربع بوده است، که این آمار نسبت به فصل گذشته حدودا ۹,۸ و نسبت به فصل مشابه سال گذشته ۹.۶ درصد افزایش داشته است.

شما می توانید به منظور اطلاع از آخرین پیش بینی وضیعت بازار آهن، تحلیل بازار آهن و خرید آهن آلات به سایت آهن پرایس مراجعه نمایید.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.





:: بازدید از این مطلب : 128
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 8 بهمن 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: